Mall of Scandinavian sydämessä sykkii design

Tukholman Mall of Scandinavia on Pohjolan suurimpana tuonut paljon uutta kauppakeskusmaailmaan. Maria ”Decida” Wahlberg on suunnitellut sinne leikkisää designia uhkuvan pop up –myymälän.

Tukholman Mall of Scandinavia on Pohjolan suurimpana tuonut paljon uutta kauppakeskusmaailmaan. Maria ”Decida” Wahlberg on suunnitellut sinne leikkisää designia uhkuvan pop up –myymälän.

Huikea ruotsalainen kauppakeskus avattiin Tukholman Solnaan noin vuosi sitten. Se pitää kärkinään muotia, designia, sisustusta, urheilua ja teknologiaa. Vaatimukset on palvelusta lähtien asetettu korkealle tasolle, ja upea ilmestys paikka onkin.

Design näkyy ja tuntuu

The Designer Gallery on kauppakeskuksen keskeisimpiä luomuksia. Se on “dynaaminen trendien ja inspiraatioiden kohtaamispaikka”. Vahvojen brändien lisäksi Designer Galleryssä on kaksi pop up –liikettä, jotka antavat mahdollisuuksia myös uusille suunnittelijoille.

Kauppapaikka 2016 –seminaarissa esiintynyt Maria “Decida” Wahlberg on kehittänyt pop up –myymälöistä toisen, jonka teema on ”Meta Retro Future”. Hän on koonnut tuote kerrallaan teemaan sopivat design-myyntituotteet. Valikoimassa on ikonisia klassikoita ja uusien kykyjen myyntituotteita. Suomesta mukaan valikoimaan pääsi Marimekon vaatteita. Wahlbergin teema on värikäs ja leikkisä 1950-60-luvun Yhdysvaltojen tyylistä inspiraation saanut, tarkkaan hiottu kokonaisuus.

Rajoja rikkovaa osaamista

Maria ”Decida” Wahlberg on Ruotsissa menestynyt taiteen, muodin ja mainonnan moniosaaja, jonka taustat ovat sosiologian ja talouden opintojen lisäksi esimerkiksi Street dancessa. Hän käyttää titteleinään muiden muassa Creative Director, Video Director, Brand Strategist ja Stylist. Wahlberg rikkoo rajoja taiteen, pop-kulttuurin ja brändien välillä. Mall of Scandinaviaan hän kertoo halunneensa luoda nimenomaan kokemuksellisen myymälän, jossa on yllätyksellisyyttä. Meta Retro Futurea kuvataankin “Pop Shopping Tripiksi”.

On virkistävää saada tuulahduksia naapurimaasta ja huomata, kuinka kunnianhimoisesti ja suurella satsauksella siellä asioita tehdään. Miten sitten Suomeen saataisiin tällaista? ”Kun ei ole suuria budjetteja, on oltava luova. Jos ihmiset saavat tehdä sitä mitä haluavat, eivät he välitä rahasta”, Wahlberg toteaa.

Mall of Scandinaviaan pääsee esimerkiksi paikallisjunalla Tukholman keskusrautatieasemalta seitsemässä minuutissa.

Marjo Totro, markkinointipäällikkö, NCC

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at NCC Sverige AB, corporate identity number 556613-4929 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Functional cookies

Functional cookies need to be placed for the website to perform in the way that you expect. For instance to remember which language you prefer, to know if you are logged in, to keep the website secure, remember login credentials or to enable sorting of products on the website in the way that you prefer.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.