NCC:n kauppapaikkojen juhlaseminaarissa lokakuun lopussa oli tapetilla ajankohtaista asiaa kaupan murroksesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä. Kauppapaikkaseminaarin kymmenen vuotisen historian aikana on puheenvuoroissa ja haastatteluissa kuultu useaan otteeseen nuoria. Nuorten diggaamat suuntaukset, trendit, ostopäätöksiin johtavat seikat ja kulutuskäyttäytymisen muutokset kiinnostavat niin meitä kauppapaikkojen kehittäjiä kuin kaikkia kaupan ammattilaisia vähittäiskaupan puolella. Mitä nuoret ostavat, mistä nuoret ostavat ja miten heidät saadaan tulemaan kauppakeskuksiin?
Diginatiiveiksi kutsutaan nuoria ja nuoria aikuisia, jotka ovat kasvaneet aikaan, jolloin internet oli jo jokapäiväinen asia. Mutta onko internet erilaisine palveluineen ja sosiaalisen median sovelluksineen jo niin arkea vanhemmillekin ihmisille, että diginatiivius on menettänyt merkityksensä?
Muun muassa tätä voi pohdiskella katsomalla oheisen videon. Samalla huomaa sen, että nuorten netin käyttö joka tapauksessa poikkeaa vanhempien käytöstä. Me huomasimme, että vuoropuhelua nuorten kanssa kannattaa ehdottomasti jatkaa edelleen.
Katso nuorten kuluttajien videohaastattelu YouTubesta.
Marjo Totro
Markkinointipäällikkö
NCC Property Development Oy