Viisaat miehet rakentavat kauniita kauppakeskuksia

Elokuun lopussa n. 200 kaupan ja kiinteistökehitysalan ammattilaista kokoontui NCC:n järjestämään kauppapaikkaseminaariin. Tänä vuonna teemana oli eri kauppakeskusten sekä kaupan eri toimijoiden kilpailukyky. Olennainen tekijä tässä on erottautuminen. Esiintyjinä olivat mm. Ivana Helsingin perustaja ja suunnittelija Paola Suhonen, brändiasiantuntija Lisa Sounio ja kauppakeskuksia suunnitteleva tanskalainen Kathrine Heiberg. Näiden fiksujen naisten esityksistä jäi mieleeni muutamia sloganeita:

Elokuun lopussa n. 200 kaupan ja kiinteistökehitysalan ammattilaista kokoontui NCC:n järjestämään kauppapaikkaseminaariin. Tänä vuonna teemana oli eri kauppakeskusten sekä kaupan eri toimijoiden kilpailukyky. Olennainen tekijä tässä on erottautuminen. Esiintyjinä olivat mm. Ivana Helsingin perustaja ja suunnittelija Paola Suhonen, brändiasiantuntija Lisa Sounio ja kauppakeskuksia suunnitteleva tanskalainen Kathrine Heiberg. Näiden fiksujen naisten esityksistä jäi mieleeni muutamia sloganeita:

Erottaudu tai kuole
Small is the next big
Kunnianhimosta intohimoon
Know what you want
Tyhmät miehet tekevät rumia kauppakeskuksia, viisaat miehet tekevät kauniita kauppakeskuksia.
Viimeinen slogan; mitä tarkoittaa viisaus, mitä kauneus, ja miksi juuri miehet?

Paola Suhonen kertoi, miten menestyä maailmalla. Intohimo, uteliaisuus ja uskallus vievät pitkälle.

Kestävän kehityksen mukaisesti uuden rakentamisen tulisi aina olla ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellista vastuullista. Voidaanko nämä tekijät yhdistää ja toteuttaa viisaasti kauniita kauppakeskuksia? Onko tämän päivän mittapuulla mitattu ekologinen kestävyys sitä enää 20 vuoden kuluttua sitä. Sosiaalisen kestävyyden mittarit voivat olla myös erittäin pitkässä puussa. Taloudellinen kestävyys on useimmiten lyhytjänteisintä, mutta vaikuttaa sekä sosiaaliseen ja ekologiseen kestävyyteen.

Uskon kuitenkin, että alussa mainittuja sloganeita ohjenuorana käyttäen saamme koottua yhteen kestävän kehityksen kolminaisuuden.  Jos erottaudut, voit tehdä tulosta. Kun teet asioita intohimolla, tuskin yrität vain osaoptimoida seuraavan kvartaalin tulosta. Ja vielä kun tiedetään, mitä halutaan niin osataan ohjata suunnittelua, rakennuttamista ja koko kauppakeskuksen lopputulosta oikeanlaiseen suuntaan. Viisas rakentaminen, kaikessa yksinkertaisuudessaan, taitaa sisältää juuri tällaisia asioita.

Elisa Tuomisto
Markkinointipäällikkö
NCC Property Development Oy

Katso tästä rakenteilla olevat kauppakeskushankkeemme.

PS. Niin ja miksi juuri miehet? Suomenkieli on sukupuolineutraali, joten englanninkielinen käännös passiivi-muodosta kääntyy suomessa mies-muotoon. Todettakoon myös, että olivatpa kauppakeskuksen rakentajat sitten miehiä tai naisia, niin kävijöinä on kuitenkin pääsääntöisesti naisia. Pidetään siskot rattaat pyörimässä!

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at NCC Sverige AB, corporate identity number 556613-4929 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Functional cookies

Functional cookies need to be placed for the website to perform in the way that you expect. For instance to remember which language you prefer, to know if you are logged in, to keep the website secure, remember login credentials or to enable sorting of products on the website in the way that you prefer.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.