Ravintola tuo parhaimmillaan lisäarvoa kiinteistölle ja koko alueelle

Soupster Familyn Kim Heiniö kertoi vuoden 2017 Kauppapaikkaseminaarissa näkemyksiään ravintolamaailman tulevaisuudesta ja sen merkityksistä kauppapaikoille.

Soupster Familyn Kim Heiniö kertoi vuoden 2017 Kauppapaikkaseminaarissa näkemyksiään ravintolamaailman tulevaisuudesta ja sen merkityksistä kauppapaikoille.

– Kauppakeskuksiin tullaan hakemaan elämyksiä ja ravintoloissa pitää voida hengailla ennen shoppailua. Nykyisin ravintoloissa ja kahviloissa tehdään myös töitä. Nuoriso on se, mihin uskon tosi vahvasti. He kuluttavat ravintolaa ihan eri tavalla, totesi Kim Heiniö, Soupster Familyn toimitusjohtaja ja perustaja.

Altaan ravintolan perustaja

Heiniö on perustanut 24 ravintolaa, joista ajankohtaisin lienee ravintolatoiminta Allas Sea Poolissa Helsingissä. Soupster Familyllä on myös suuri catering-yksikkö ja se tekee alan konsultointia. Heiniö kertoi matkustelevansa paljon, jotta hänellä pysyy tuntuma trendeistä. Hänen mukaansa ravintoloissa haetaan nyt laatua ja persoonallisuutta, jopa sielua.

– Lontoo ja Kööpenhamina ovat suosikkipaikkoja. Kiertelen ja kävelen pitkin katuja, katselen ihmisiä ja siinä syntyy uusia ajatuksia.

Persoonallisuutta peliin

Heiniö kertoi ravintola-alan haasteellisuudesta, mutta totesi ravintoloiden tason nousseen.

– Voit saada huikeita kokemuksia. Hyvänä esimerkkinä tästä on Kööpenhaminassa perustettu Noma, joka valittiin vuonna 2010 maailman parhaaksi ravintolaksi. Se muutti koko Kööpenhaminaa. Aiemmin se tunnettiin smörrebrödistä tai porsaasta, mutta tämän menestyksen jälkeen yksi kolmasosa ilmoitti tulevansa kaupunkiin ruokamatkalle. Siitä myös alkoi pohjoismaisen ruoan trendi, jossa kaikki raaka-aineet tulevat pohjoismaista. New Nordic -ravintoloita on meillä Suomessakin.

Kim Heiniö innosti riskinottoon kauppakeskusten identiteetin ja vetonaulan löytymiseen ravintolamaailmasta:

– Uskokaa indieen ja ottakaa riski! Kannattaa etsiä mielenkiintoisia yrittäjiä, ehkä vasta kokkeja, joilla on hyvä liikeidea. Jos on charmia, nykyajan keittiömestari voi olla kuin rokkistara. Ennen ravintola oli lisäpalvelu, nyt voi olla päätähti. Ravintola tuo parhaimmillaan lisäarvoa koko kiinteistölle ja alueelle.

Soupster Family tulee Fredriksbergiin

Heiniö rakentaa parhaillaan myös uutta palvelukonseptia NCC:n Fredriksbergin toimistotaloon. Fredriksbergin toimistokokonaisuuden ensimmäinen vaihe valmistuu vappuna Helsingin Vallilaan.

– Tällä hetkellä olen tosi innoissani Fredriksbergistä. Uskon, että voimme rakentaa uuden, paremman maailman. Yhteisöllisyyden muodostaminen on tulevaisuutta, jotain mitä ei tehdä vielä ollenkaan. Työstän sitä todella paljon, Fredriksberg on vähän kuin hyppy tuntemattomaan!

Marjo Totro, markkinointipäällikkö

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at NCC Sverige AB, corporate identity number 556613-4929 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Functional cookies

Functional cookies need to be placed for the website to perform in the way that you expect. For instance to remember which language you prefer, to know if you are logged in, to keep the website secure, remember login credentials or to enable sorting of products on the website in the way that you prefer.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.