Nopeat kokoukset – lisää tehokkuutta ja työtyytyväisyyttä

Olemme kaikki joskus osallistuneet pitkään kestäviin kokouksiin, joissa on monta osallistujaa. Siitä huolimatta, että samassa huoneessa on ollut viisaita ihmisiä puhumassa yhteisistä asioista, kukaan ei välttämättä ole kokouksen loputtua ollut varma, mistä sovittiin ja mitä tehdään seuraavaksi. Tuntuuko tutulta?

Olemme kaikki joskus osallistuneet pitkään kestäviin kokouksiin, joissa on monta osallistujaa. Siitä huolimatta, että samassa huoneessa on ollut viisaita ihmisiä puhumassa yhteisistä asioista, kukaan ei välttämättä ole kokouksen loputtua ollut varma, mistä sovittiin ja mitä tehdään seuraavaksi. Tuntuuko tutulta?

30 minuuttia. Sen pituisia pitäisi olla kaikkien kokousten olla, ainakin jos uskomme ruotsalaisessa lehdessä Chef kirjoitettua artikkelia. Sen lisäksi, että aika on rahaa, niin yleensä lyhyemmissä kokouksissa onnistutaan säilyttämään mielenkiinto sekä innokkuus asioiden eteenpäin viemiseen. Tämä lisää työtyytyväisyyttä!

Voi tuntua mahdottomalta löytää aikaa kaiken tarvittavan käsittelemiseen vain 30 minuutissa. Se on mahdollista, jos valmistaudut kokoukseen hyvin ja varmistat, että myös muut osallistujat tekevät niin.

Artikkelissa kerrotaan kolme menestystekijää, miten onnistua lyhyissä kokouksissa. Niistä innostuneena kerron oman näkemykseni tärkeimmistä kohdista:

  • Lyhyt ja selkeä asialista
    Onko esityslistan laatiminen vaikeaa? Jos näin on, niin et ehkä ole valmis kokoukseen. Mieti vielä kerran kokouksen tarkoitus ja tavoitteet ennen kuin varaat kokouksen.
  • Tule hyvin valmistautuneena
    Jos valmistelutyötä tarvitaan, ole tietoinen siitä ennen kokoukseen osallistumista.
  • Etene esityslistan mukaan
    Tämä on melkein kaikkein vaikeinta. Uskalla keskeyttää ja ohjata keskustelua, jos joku puhuu aiheen vierestä.

Onko teillä muita hyödyllisiä vinkkejä? Kuulisin niistä mielelläni, otathan yhteyttä.

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at NCC Sverige AB, corporate identity number 556613-4929 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Functional cookies

Functional cookies need to be placed for the website to perform in the way that you expect. For instance to remember which language you prefer, to know if you are logged in, to keep the website secure, remember login credentials or to enable sorting of products on the website in the way that you prefer.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.